Herstelprogramma na dual plane borstvergroting; minder pijn en sneller herstel

18 mrt

Borstvergroting, 18 mrt 2012

In 2011 zijn fysiotherapeuten Rob van Huis, Svenja van Breukelen en ik begonnen met het unieke herstelprogramma na een dual plane borstvergroting. De resultaten na meer dan 300 cliënten zijn zeer positief.

Dual plane techniek

Bij een dual plane borstvergroting is de prothese grotendeels onder de grote borstspier geplaatst. Deze borstspier is dit volume helemaal niet gewend en gaat verkrampen wat enorme pijn kan geven.
Hoe gespierder iemand is en hoe meer volume wij plaatsen hoe pijnlijker dit kan zijn.

Herstelprogramma

Wat wij doen met ons herstelprogramma in de Velthuiskliniek in Hilversum is uniek in Nederland. Svenja en haar collega’s gaan u namelijk persoonlijk begeleiden rondom de operatie. U hoeft hiervoor maar een keer extra naar de kliniek te komen en verder integreren wij alles rondom uw standaard bezoeken aan de kliniek, zonder extra kosten!

Twee weken voor de ingreep gaat onze fysiotherapeute samen met u uw borstspier al voorbereiden op wat komen gaat. Wij houden rekening met uw werk, eventuele kinderen, sporten etc. Alles is er op gericht dat u minder pijn heeft, minder pijnmedicatie nodig heeft, sneller herstelt (na 4 dagen kunt u weer auto rijden, na 7-10 dagen weer werken) en dat uw borsten sneller soepeler zijn. Ook mag u bij ons eerder sporten na de ingreep dan de gebruikelijke 6 weken.
Tijdens een borstconsult vertellen wij hier uiteraard alles over.

Tags: , , , , ,